Camilla Fyrabarnsmorsa

En tystnad som jag inte är van vid...

Publicerad 2010-08-31 10:32:27 i Allmänt,

Alla barnen är iväg och mannen sover. Vad ska jag göra ??????

Jag saknar energi och det känns som ett rivjärn i halsen. Jag vill mycket och skulle behöva en tändsticka i ändan. Men jag kanske bara ska passa på att vara......

Det är min första dag hemma "själv" sedan dec 2008 om jag inte räknar den dagen jag låg sjuk och Göran åkte bort med barnen ett par timmar :) Det känns jätte konstigt men samtidigt skönt. Skönt att ha tyst och bara sitta och lyssna på sensommarens många ljud.

Det var 3,9° kl 06.30 idag och nu 15° kl är 11.30.

Klockan går och snart är det lunch, det får bli en färdigrätt från frysen. Sen är det nästan dax att sätta sig i bilen och hämta barnen.

Känner lite stress över att jag har att göra men vet inte var jag ska börja och orkar inte börja. Lite klyvet men det är väl normalt. Att vänja sig vid det "nya livet" fortsätta vandringen och se vart det nu bär av. Barnen blir större och jag ska hitta vad jag ska göra.....

dax att ta en titt på jobb annonser.......vi ser........det är bara att ta dagen som den kommer och nu bara vara som jag faktiskt känner att jag har full rätt till, behöver inte hinna allt, ingen tar det ifrån mig och det är bara jag som känner stressen, ingen annan för det är jag som vill......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en glad tjej med 4 underbara barn. Jag skriver om livet med barn, vardag och min viktminskning. Vem sa att livet var lätt?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela