Camilla Fyrabarnsmorsa

Dimmans värld

Publicerad 2010-07-29 08:42:03 i Trädgård,

Att vakna 04,30 och titta ut var en underbar syn. Dimman låg som ett duntäcke över marken. Ångrade att jag inte tog kameran och fotade men jag orkade inte utan njöt av synen och somnade om igen.

Igår trodde jag på regn men det ser ut som gud inte vill kissa på vår mark :(
Det skulle behövas lite regn. Allt är så torrt och vi har börjat vattna. Potatisen blir nog annars inget av.

Igår kväll kom My in och sa Bambi står på vägen. Jag gick ut och vilken vacker syn. 30 meter upp på vägen står en och äter. Lyfter lite på huvudet och tittar på oss. Fortsätter sen och äta. Vi lämnar den och ler. Vad mysigt när man har de in på husknuten.


Men att vakna till svala vindar och molningt var skönt. Ber om regn en dag sen vill jag ha värmen tillbaka så man kan ligga och götta sig i solen igen.

Idag blir det ändå badet eftersom det är simskola. Sen ska vi hem och jag känner för lite pyssel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en glad tjej med 4 underbara barn. Jag skriver om livet med barn, vardag och min viktminskning. Vem sa att livet var lätt?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela