Camilla Fyrabarnsmorsa

Sket sig första dagen

Publicerad 2011-08-29 18:32:00 i Barn,

Idag var det första gången på APU. (praktik) Jippi tills natten mot söndagen kom. Ida var vaken och hon var varm. Med största dåligaste samvete lämnar jag henne och berättar att hon inte är ok men jag måste prova lämna för jag ska på praktik.

Jag hatar verkligen göra så men vad för val hade jag????. Timmarna gick tills middagen kom. Då ringde dom och jag fick hämta loppan. Och självklart vill jag rå om henne. Hem och hon fick sova hela eftermiddagen. Barn blir ju sjuka och det kan man inte göra något åt. Speciellt oxå när skolor och dagis börjar efter lov. Jag har ganska snabbt märkt att många åkt på förkylningar.



Men jag har panik och ångest. När man har APU får man vara borta 2 dagar per termin och tala om det har skitit sig redan och nu ska jag komma på hur jag ska ta igen det. Visst det kommer en studiedag och ett november lov. Men jag vill ju vara med mina barn och ha kul på lovet.

Jag ber att det kommer lösa sig och jag kommer ta mig igenom detta året på utbildningen.

Idag fick brossan och Lina rycka in och hjälpa till så jag kom iväg och handlade mat för det var ett EKO i kylen. Skönt de hade tid. Sen åt vi middag.

Så imorgon ska jag krama lilla snäckan och rå om henne. På onsdag tillbaka till APU. Mannen är som tur hemma då.

Nu blir det glass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en glad tjej med 4 underbara barn. Jag skriver om livet med barn, vardag och min viktminskning. Vem sa att livet var lätt?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela