Camilla Fyrabarnsmorsa

Middags tips

Publicerad 2011-01-30 12:22:08 i Recept,

Lätt kinagryta

500 g köttfärs
1 purjolök
1 paprika
½ gurka
1 burk hela champinjoner
1 burk ananas
1 dl vatten
3 msk soya
1 msk honung
1 tsk vinäger
1 buljong tärning

Fräs köttfärs i lite smör, låt ananasen rinna av men spara på spadet.

Ansa och strimla purjo, paprika, gurka.

Fräs purjo och svamp i en gryta. Ha i färsen.

Blanda i en kastrull - ananans spad, vatten. soya, honung. vinäger och buljongtärning. Koka upp och låt sjuda några min på svag värme.

Häll blandningen över färsen tillsätt annanas och gurka.

Låt stå och värma sig i 5 min

Servera med ris

): :) :) :)

Smaklig spis.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-07 19:04:01

Tack för det goda middagstipset.. Vi avnjöt detta ikväll fast istället för köttfärs hade vi skivad julskinka! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en glad tjej med 4 underbara barn. Jag skriver om livet med barn, vardag och min viktminskning. Vem sa att livet var lätt?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela